ЩОРІЧНИЙ ЗВІТ ДИРЕКТОРА НА ЗАГАЛЬНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ ЗА ПІДСУМКАМИ 2014/2015 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

Дозвольте мені сьогодні ознайомити Вас з основними підсумками діяльності навчального закладу за 2014/2015 навчальний рік та презентувати кращі педагогічні та творчі здобутки колективу. Готуючись до виступу, адміністрацією навчального закладу був проведений ретельний аналіз усіх показників роботи протягом навчального року. З аналітичними цифровими показниками Ви будете мати змогу ознайомитись на слайдах моєї презентації.

Важливою ланкою роботи навчального закладу є створення належних санітарно-гігієнічних, матеріально – технічних та безпечних умов навчання дітей.

Технічні показники приміщень закладу (температура, світловий режим) дозволяють вести навчально-виховний процес у безпечному для здоров'я вихованців режимі, стан приміщень, коридорів задовільний, відповідає державним санітарним нормам облаштування й утримання вихованців позашкільних навчальних закладів. Комісією, яка створюється на початок року проводиться огляд будівель, споруд, приміщень і кабінетів , висновки перевірки узагальнюються відповідними актами, в кожному кабінеті в наявності акт-дозвіл на проведення занять.

З метою сталого функціонування закладу впродовж навчального року в закладі було оформлено акт готовності як закладу так і  власної теплогенераторної, яка введена в дію у 2003 році. В процесі підготовки акту здійснювалися  необхідні заходи щодо вимірювання опору заземленої мережі і опору ізоляції освітлювальної і силової електромережі, перевірка димоходу тепло генераторної, повірка засобів пожежогасіння та лічильників.  В цьому році виділені кошти відділом освіти Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради на повну заміну вузлів обліку газу тепло генераторної.  Поточні ремонти в кабінетах та приміщенні  проводяться щорічно при допомозі членів батьківської громадськості. Проблемним питанням залишається ремонт покрівлі ІІІ коридору, але адміністрація направила на відділ освіти лист-клопотання і планово ремонтні роботи будуть проведені у 2016 році.

Виконкомом Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради за підтримки депутатів райради  Ганноченка О.А. і міськради Попова А.В. було проведено спил аварійних дерев.

Спортивний  майданчик двічі на рік перевіряється на міцність кріплень і  використовується під час перервного відпочинку та для проведення масових заходів.

На сьогодні в центрі обладнано 9 кабінетів відповідно до напрямку роботи гуртків, комп'ютерний кабінет, методичний кабінет, спортивна зала.

Загальна площа приміщень, задіяних для проведення навчальних занять, становить 595, 5 м2, спортивна зала 100 м2. Навчальні площі використовуються виключно за цільовим призначенням, завдяки чому підвищується рівень організаційних умов, які сприяють навчанню та розвитку гуртківців. Але поряд з цим існують і проблеми, а саме відсутність актової зали, відповідно до норм обладнаної хореографічної зали. Для проведення масових заходів використовується хол закладу, а хореографічний гурток проводить заняття у пристосованому кабінеті без належного обладнання. Батьківська рада спільно з радою закладу звернулась з проханням до депутата міськрад Попова А.В. по обладнанню хореографічної зали. Наше питання розглянуто і знаходиться на узгоджені в міськраді.

Особливу увагу колектив закладу приділяє естетичному оформленню приміщення навчального закладу і здійснює це з використанням робіт вихованців , що одночасно слугує і рекламою для наших гуртків.

 

Педагогічний та батьківський колективи докладають необхідних зусиль та сприяють розвиткові навчального закладу, укріпленню його матеріально-технічної бази.

Всього у навчальному процесі використовується 10 комп'ютерів. В управлінській діяльності закладу використовуються 5 комп'ютерів. Навчально-комп'ютерний комплекс закладу паспортизований відповідно до вимог ДСанПіН.

Доступ до Інтернету здійснюється через мобільний модем МТС,  швидкістю 100 Мб. Адреса сайту http://chetum.dnepredu.com/uk/  На нашому сайті розміщена загальна інформація про навчальний заклад, висвітлюється інформація про події, які відбуваються , інформація для батьків, корисні посилання тощо.

На початок 2014/2015 навчального року заклад був оптимально укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Навчально-виховний процес здійснювали 12 основних працівників і 2 педагоги, які працювали за сумісництвом

Освітній  рівень педагогів зріс на 11% у системі вищої освіти за рахунок того, що двоє керівників гуртків заочно навчалися , здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра і планують продовжити навчання.

Освітній рівень педагогічних працівників

Освіта

2014-2015

К-сть

%

Повна вища педагогічна освіта

4

33

Базова вища педагогічна освіта

2

17

Освіта

2014-2015

К-сть

%

Середня спеціальна

5

42

з них навчаються заочно

0

0

Без вищої педагогічної освіти

1

8

Всього

12

100

92% педагогів володіють основами роботи з персональним комп’ютером, постійно підвищують рівень комп’ютерної грамотності та впроваджують інформаційно-комунікаційні технологій в навчально-виховний процес. 8% педагогів здобували навички роботи на комп'ютері шляхом самоосвіти та за допомогою колег, які отримали знання на курсах і мають сертифікати.

Усі педагогічні працівники мають вільний доступ до мультимедійних установок, що дає змогу демонструвати матеріал для широкого загалу, активно використовувати на заняттях та при проведенні масових заходів, конкурсів  наявні електронні засоби навчання, власноруч створені електронні розробки (презентації, набори наочностей, відеофільми, звукові файли). Свої наробки педагоги систематизують у предметних кабінетах.

У 2014/2015 навчальному  році керівники гуртків були відзначені: Подякою голови Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради (Кожемяка С.Г.), Подякою начальника відділу освіти Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради (Бондарук А.Т., Федоришин Т.В., Нікульшина Т.В., Бєлогорцева Ю.М., Дяченко Л.В., Смаль В.Г., Лавнюженкова Н.М.), дипломами ІІ ступеня управління освіти та науки Дніпропетровської міської ради (Войтенко А.О., Бєлогорцева Ю.М.), грамотами начальника відділу освіти Амур – Нижньодніпровської районної у місті ради (Мусієнко Л.В., Нікульшина Т.В., Смаль В.Г.)

На кінець 2014/2015 навчального року у закладі навчалося 470 дітей (станом на 31.05.2015), що вдвічі більше ніж на кінець 2013  року. Контроль щодо збереження контингенту відбувся планово  у січні з обговоренням на нараді при директорові, рішенням якої було вжити усіх заходів для залучення дітей до навчання. За навчальний рік не відбулося закриття гуртків та зменшення груп.

При аналізі контингенту учнів встановлено , що кількість вихованців залишилася незмінною, але відбулася якісна зміна.  За І півріччя   вибуло 35 дітей (2013/2014 - 17) , що складає 7% (2013/2014 – 7%),  в ІІ півріччя вибуло 8 вихованців (2013/2014 - 29), що складає 2% (2013/2014 – 8%), за підсумками року вибуло 43 вихованця (2013/2014 - 46), що складає 9% (2013/2014 – 13%), що є показником стабілізації контингенту і зменшення зміни його якісного складу порівняно з попереднім навчальним роком.

13 гуртків, 34 групи, які відкриті на базі закладу охоплювали два напрямки роботи, що визначені   Статутом: художньо-естетичний на який припадає 85% зайнятості учнів та соціально-реабілітаційний – 15% . Позашкільною освітою охоплені діти соціально вразливих категорій. У 2014 році у закладі навчалися діти пільгових категорій, а саме:

діти-сироти - 10 ,

діти з малозабезпечених сімей  - 6 ,

діти- інваліди - 3 ,

діти з багатодітних сімей - 22 ,

діти, евакуйовані з зони АТО - 3 ,

діти, що знаходяться на інклюзивному навчанні в школах району – 1,

діти, які мають вади розвитку – 27 .

З огляду на місцезнаходження закладу, зручність маршрутного сполучення  Центр територіально обслуговує дітей мікрорайону шкіл № 64,68,114,115, 116, 117, 142, кількість яких складає 3948 дітей віком від 5 до 18 років.

До навчання  станом на 1 вересня 2014 року було залучено 470 дітей, що становило 12 % від загальної кількості дітей мікрорайону, зазначених навчальних закладів Амур-Нижньодніпровського  району, що на 4% більше ніж у 2013 році.

З метою наближення послуг з позашкільної освіти до дітей, які навчаються у віддалених районах укладено угоди про співпрацю з адміністрацією СЗШ № 114 і на базі школи працює гурток моделювання іграшок і сувенірів та з Будинком творчості дітей та юнацтва, які працюють на базі нашого закладу.

Навчально-виховний процес

Навчальний рік у нашому закладі розпочинається 1 вересня , в період з 1 по 15 вересня здійснюється комплектування гуртків і груп. Формування контингенту учнів процес складний і проводиться  у закладі щорічно на основі глибокого аналізу, за результатами якого визначається перспективна  мережа гуртків , а також обсяг додаткового набору контингенту дітей у групи початкового рівня першого року навчання.

Відповідно до сформованої мережі:

Розроблено  навчальний план, який визначив рівні та роки навчання за рівнями

Відбувався підбір програм за якими педагоги проводили календарно-тематичний розподіл годин.

Згідно із Законом України «Про позашкільну освіту» навчальний процес  у закладі здійснювався за навчальними планом, затвердженим відділом освіти Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради і програмами, які затверджені Міністерством освіти і науки України. В деякі програми були внесені зміни з огляду на матеріальне забезпечення закладу, але такі зміни були незначними і були затверджені рішенням педагогічної ради та узгоджені у відділі освіти Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради.

У закладі за типовими програмами працюють такі гуртки:

гурток образотворчого мистецтва, керівник Бєлогорцева Ю.М.

гурток паперової пластики, керівник Федоришин Т.В.

гурток естрадної пісні, керівник Дяченко Л.В.

хореографічний гурток, керівник Мусієнко Л.В.

вокально-хореографічний гурток, керівник Смаль В.Г.

гурток підготовки до школи, керівник Кожемяка С.Г,Лавнюженкова Н.М.

гурток корекції мовлення, керівник Апостолова М.А.

За типовими програмами, але в які були внесені зміни працювали такі гуртки:

гурток юних фотоаматорів, керівник Ковальова Я.В.

гурток моделювання іграшок і сувенірів, керівник Бондарук А.Т.

театральний гурток , керівник Нікульшина Т.В.

Усі програми мають три рівні навчання (початковий , основний і вищий) та різну кількість років навчання. При цьому в кожній програмі передбачається наступність у засвоєнні та розвитку знань і вмінь, здобутих вихованцями на попередніх рівнях навчання, організація творчих звітів, відкритих занять. Поточний контроль і аналіз виконання навчальних планів і програм проводився за результатами перевірки журналів обліку гурткової роботи, поурочних планів, відвідування гурткових занять, майстер-класів, формування внутрішніх виставок, участь у конкурсах різних рівнів.

Підсумковий  контроль за виконанням навчальних планів і програм , аналіз засвоєння програмового матеріалу,  формування умінь і навичок вихованців відбувся за результатами проведення творчих звітних занять у гуртках. Керівники гуртків запропонували різні форми проведення занять: концерт, вистава, колективна творча справа, уроки-подорожі та інше. Підсумки виконання навчальних планів і програм узагальнені наказами,  розглянуті на засіданнях методичних об'єднань, на нараді при директорові та педагогічній раді.

Специфікою роботи позашкільного закладу на відміну від загальноосвітнього є те, що навчальний процес неперервний і навіть у вихідні дні та  на канікулах проходять заняття відповідно до календарно-тематичних планів керівників гуртків, а заклад працює за окремим планом , який затверджує директор. Саме такий режим роботи найбільш повно відповідає запитам суспільства,  батьківської громадськості по організації змістовного дозвілля та залучення до творчої діяльності дітей у вільний час.

Ще древні казали: "Ми можемо стільки, скільки ми знаємо", - тому кожен повинен удосконалюватись, адже процес розвитку суспільства, різноманітних напрямків у мистецькій діяльності знаходиться у постійному русі і тому, звичайно, кожному педагогу потрібно теж рухатись у ногу з часом.

Інформаційно-методична взаємодія з органами управління освітою, іншими позашкільними закладами створила інформаційну та інструктивно-методичну базу, що визначала проведення методико-педагогічних заходів,  масових заходів для дітей та учнівської молоді, а також конкурсів та виставок.

Так, відповідно до планів організаційно-методичної роботи з педагогічними працівниками за основними напрямами позашкільної освіти в області та в місті керівники гуртків відвідали семінари та майстер-класи у позашкільних закладах.

Традиційним стало проведення великих сімейно-родинних заходів до Дня Святого Миколая, Міжнародного жіночого дня 8 Березня, Дня захисту дітей.  Ще однією традицією стало те, що кожна пора року у закладі ознаменовується виставками творчих робіт вихованців.

Особлива увага в масовій роботі була спрямована на виконання Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді міста Дніпропетровська на 2014 – 2016 роки. Вихованню почуття любові до Батьківщини, втіленню національної ідеї в сучасну виховну систему сприяли заходи у 2014 році з нагоди 200-річчя з дня народження Великого Кобзаря , вшанування громадян, які виконували військовий обов’язок на території інших держав, наші гуртківці прийняли участь в міських  виставках та конкурсах малюнків:

- міський конкурс дитячої творчості «Безсмертний полк», в якому вихованка гуртка образотворчого мистецтва Розумна Анастасія зайняла ІІ місце (керівник Бєлогорцева Ю. М.).


- до 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка, де вихованка гуртка образотворчого мистецтва (керівник Бєлогорцева Ю. М.) Розумна Анастасія посіла почесне ІІІ місце;


- міський конкурсі малюнків «І на оновленій землі..» - Розумна Анастасія ІІ місце.


З метою гідного вшанування подвигу Українського народу у Другій світовій війні, формування у молодіжному середовищі шанобливого ставлення і поваги до ветеранів війни та нинішніх захисників Вітчизни та у зв'язку з відзначенням у 2015 році  70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни, у закладі пройшла ціла низка заходів. Театрально-музична композиція «І не згасає пам'яті вогонь», яку підготували вихованці не залишила байдужими  ні батьків ні дітей. До відзначення цієї дати готувалися спільно і батьки , і діти , і працівники. В творчих майстернях  гуртків паперопластики та моделювання іграшок – сувенірів були виготовлені маки – квітка, що є символом Дня пам'яті та примирення.

Патріотичне виховання у нашому закладі наскрізно пронизує весь навчально-виховний, органічно поєднувати національне, громадянське, родинно-сімейне, естетичне виховання , базується на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни.

Проявами патріотичного духу стали:

- волонтерські акції на допомогу пораненим воїнам, які перебувають в міській лікарні № 6 нашого міста. Батьки і  працівники зібрали продуктові пакети, а діти підготували подарунки, зроблені своїми руками.

- участь у акціях «Лист пораненому», «Шкарпетки для солдата своїми руками», «Шануймо Україну»

- формування виставок та стендів у закладі

Виставка «Моя Україна», «Мій рідний край», персональної виставки плакатів  керівника гуртка Федоришин Т.В. та стенду «Нам би не бачити війни , та всіх вона нас зачепила» з теми подій на Сході нашої країни.

Також у 2014 році пройшов святковий захід до Дня Незалежності, в якому діти   прийняли участь у флешмобі, майстер-класах з петриківського розпису та образотворчого мистецтва, на яких намалювали листівки воїнам АТО. Під час колективної творчої справи з паперопластики діти виготовили карту України.

Невід’ємною складовою роботи Центру художньо-естетичної творчості учнівської молоді є проведення районних етапів конкурсів  у рамках міських довгострокових програм.

В рамках довгострокової комплексної програми «Степова Еллада», яка  надає можливість на поглиблене вивчення історії, культури та сьогодення рідного краю, міста Дніпропетровська, на базі закладу були організовані , методично підготовлені і  проведені районні етапи конкурсів:

- «Відкрий для себе Україну», для учнів 5-6 класів

- «Формула успіху», інтелектуальний конкурс для старшокласників

- «Полчаса на чудеса»,  для учнів 3-4 класів

- «Інтелектуальні баталії», інтелектуальний конкурс для учнів 5-х класів

З метою виховання екологічно свідомої особистості, громадянина України, пропаганди знань про стан навколишнього природного середовища, в рамках екологічно-виховної програми «Проліски», в закладі було проведено районні етапи міських конкурсів:

- «Вільний подих діброви: первоцвіт-2014, 2015», захист екологічного плакату

-  «Замість ялинки – зимовий букет», в рамках міської екологічної акції «Не рубай ялинку»

- «Мій рідний край – моя Земля», виставка – конкурс

- «Знай , люби, бережи», виставка- конкурс

- «Зоотурнір ерудитів», інтелектуальний конкурс для учнів 5-7 класів

Колектив закладу активно був залучений і до проведення інших організаційно-масових заходів, які проходили в нашому районі, місті, області.

- районний етап міського просвітницького фестивалю «Ми – проти насильства і жорстокості»

- міська акція для дітей з обмеженими можливостями «Почути один одного»

- міський фестиваль - конкурс квітів «Осінній дивограй».


З метою розширення географії творчого спілкування, на канікулах вихованці та керівники гуртків проводили майстер – класи на базі  шкіл району. До занять в творчих майстернях долучалися не тільки учні, а й батьки.


У 2014 році заклад вперше реалізував, у 2015 році продовжив заходи по змістовному дозвіллю дітей в літній період. Завдяки партнерській взаємодії закладу та шкіл району діти були залучені до різноманітних заходів, які проводилися як на базі закладу, так і на базі шкіл – партнерів.

Для забезпечення цікавого відпочинку дітей, які перебувають в пришкільних таборах були організовані мобільні творчі майстерні, ігрові та розважальні програми.

У 2014/2015 навчальному році вихованці гідно представили свої творчі роботи на районних, міських та обласних конкурсах і виставках. Діти продемонстрували свій потяг до удосконалення своєї майстерності, глибоке розуміння моральних, національних та естетичних цінностей. За підсумками участі та результативність найкращі були нагороджені

Організаціядіяльності навчального закладу повинна бути дієвою, результативною і звичайно безпечною . Збереження і зміцнення здоров’я дітей – пріоритетний напрямок навчально- виховного процесу . Головною метою роботи закладу щодо попередження дитячого травматизму та запобігання нещасним випадкам є створення навичок здорового способу життя; виховання власної обережності учнів,  збереження повноцінного фізичного розвитку дітей.

У закладі постійно проводяться різні форми роз’яснювальної і виховної роботи з профілактики травматизму серед дітей:

- розгляд питань на батьківських зборах.

- бесіди з питань безпеки життєдіяльності,

- вступний, первинні та цільові інструктажі

- постійно діючи куточки з безпеки життєдіяльності та охорони праці в кожній класній кімнаті з матеріалами щодо запобігання травмування та загибелі дітей у різних ситуаціях.

Здійснюється постійний контроль за проведенням інструктажів із безпеки життєдіяльності на заняттях гуртків, у комп'ютерному кабінеті, під час проведення масових заходів. За два роки випадків травматизму у закладі не зафіксовано.

Для досягнення спільної мети – всебічного і гармонійного розвитку учнів, підтримки їхніх природних здібностей, створення освітнього процесу у якому в житті навчається змінювати, вдосконалювати умови цього життя, успішно реалізувати свої реальні й творчі можливості навчальний заклад співпрацює з батьківською громадськістю, з громадськими організаціями. Для цього проводяться масові заходи із управлінням - службою в справах дітей, кримінальною міліцією, сектором з питань сім'ї, молоді та спорту Амур-Нижньодніпровського району.

Протягом навчального року  батьківською громадськістю через батьківську раду була проведена робота по зміцненню матеріально-технічної бази закладу , забезпечувалося функціонування всіх напрямків роботи.

Так батьками були надані матеріальні цінності для організації навчально-виховного процесу:

- Канцелярські товари (папір, ватмани, фарби, крейда та інше) – 1742грн

- Електротовари  - 564 грн

- Засоби гігієни – 405 грн

- Обладнання та інвентар (стенди, мольберти, вішалка, колонки) – 3302 грн

-  Будівельні матеріали –2 752 грн

За сприяння батьків виконані роботи: (1450 грн)

- повірка водоміру

- повірка сигналізатора

- обстеження  димоходу

- повірка вогнегасників

- заправка та ремонт принтерів

- робота бензинової газонокосарки

За рішенням Ради закладу, батьківської ради найактивніші вихованці були нагороджені грамотами та цінними подарунками – 800 грн

Кожен батьківський комітет гуртка доклав багато зусиль для оформлення кабінетів та забезпечення матеріалами до занять.

Дякуємо батькам за допомогу!!!